A LEGO a világ legértékesebb játékmárkája immár tizedik éve, márkaértékét 6,5%-kal 7,9 milliárd dollárra növelve. Az elmúlt évben a stabil értékesítési növekedésnek köszönhetően a márka 147 új Lego márkájú üzletet nyitott világszerte, megerősítette digitális jelenlétét, és innovatív új termékcsaládokat vezetett be. 2024-ben a világ legerősebb játékmárkájává vált, 88/100-as BSI-pontszámmal.
A Barbie márkaértéke kismértékben emelkedett, elérte a 720,8 millió dollárt a Brand Finance , a világ vezető márkaértékelési tanácsadó cégének új adatai szerint. Az ikonikus babamárka márkaerősségi indexe (BSI) is kismértékben emelkedett, 88/100-ra, így most erős AAA márkaerősségi minősítést kap. Ezzel a Barbie egy hellyel előrelépett, és a harmadik helyet foglalja el a Brand Finance legfrissebb Toys 25 rangsorában.
A Barbie márka újjáéledést tapasztalt a tavalyi év végén Greta Gerwig megasiker Barbie filmjének megjelenését követően, amely 2023 legnagyobb bevételt hozó filmje és kulturális jelenség lett világszerte. A film sikere jelentősen növelte a Barbie globális márkaismertségét, és világszerte lenyűgözte a közönséget.
A japán játékóriás, a Hello Kitty a leggyorsabban növekvő játékmárka 2024-ben, márkaértékét 27%-kal, 208,5 millió dollárra növelve. A márka továbbra is hatalmas ismertségnek és népszerűségnek örvend a piacon, ami az elmúlt években erős értékesítési növekedést eredményezett. A Hello Kitty után a One Piece a második leggyorsabban növekvő játékmárka, márkaértéke 18,5%-kal, 132 millió dollárra nőtt.
(Forrás: https://brandirectory.com/reports/toys)
(Forrás: LEGO)
